Masini Second Hand

     Salut!

     Marea majoritate dintre noi am trecut prin procesul de achizitie a unei masini second hand.
Ce vreau sa scriu mai jos este un lucru pe care l-am observat de-a lungul anilor.

     Marea majoritate a vanzatorilor vand ceva ce nu cunosc!
     Da, este adevarat. Multe masini aduse din strainatate, al carui istoric nu se cunoaste. Proprietarul nu stie ce sa iti zica despre masina. Iti da doar "o masina buna, proasp
at adusa". Unii mai vin si cu texte "condusa de un batranel..". Nu de multe ori kilometrii sunt dati inapoi (desi in Germania e infractiune acest lucru), pentru ca romanii prefera cu "kilimetri putini".

     Imi aduc aminte cand am fost cu cineva sa-si cumpere o masina din Targoviste. Parcurgand un drum lung, l-am intrebat inainte e proprietar daca are probleme; a zis ca nu. Cand vedem masina, vedem ca are diferente de culoare, ne spune ca are mici probleme "cu turbina, aerul conditionat" + altele pe care nu mi le mai aduc aminte :). Punand intrebari, ne spune ca nu stie ce sa ne mai zica despre ea..ca e a unui verisor si nu o cunoaste foarte bine. Lumea vinde masini fara sa spune nimic despre ele, parca noi le-am cumpara cu bani falsi.
    Eu cand mi-am cumparat prima masina, aveam pe ea alt motor :)) , ventilatoare lipsa, cauciucuri mai vechi decat masina + manca ulei de rupea 😄. Acum rad..dar atunci...😥

    Un model de anunt (om).
    Am sa va arat un tip de anunt, care mie imi place, care ne da multe informatii reale verificabile despre masina (info despe service, prezinta defectele, ofera accesorii, ofera info ascunse-vezi bordul).
Toate lucrurile astea ar trebui sa fie un "must have" al anunturilor, din punctul meu de vedere.

Nu degeaba am adaugat si "om" - este important sa fim cinstiti, sa avem un caracter bun si sa incercam sa facem un deal bun. L-am intalnit personal pe acest vanzator(in alt context) si mi-a placut de el.

"Peugeot 508 an fabricatie 2013
190.000 km service la zi
Km verificabili in reteaua Eurial (dealer Peugeot) si reteaua Autonom. 
Climatronic dual zone
2 chei inteligente 
Oglinzi pliabile
Scaune incalzite
Interior semi piele
Bord cu display color
Computer bord
Comenzi bluetooth pentru telefon
Volan multifunctional
Pilot automat si limitator de viteza
Lumini follow me home
Iluminare in oglinzi si la manere portiere
Senzori lumini, ploaie, parcare
Etc.
Este disponibil si un set de jante de tabla cu anvelope de iarna noi (decembrie 2018 - 2000 km). 

Ultimul service in decembrie 2018 (filtre, ulei, etc)

A fost masina de firma cu service la zi. De la ultimul service s-au parcurs aproximativ 3500 km. A fost cumparata dupa 5 ani de utilizare. Folosita ocazional acum.
Taxe la zi. Se emite poate emite factura cu TVA.

Parbrizul este fisurat.
Geamul dreapta nu functioneaza. 
Bordul indica cu 27.000 km mai mult decat este scris in anunt - a fost inlocuit din cauza unuu defect mecanic (se poate verifica in reteaua Peugeot la orice dealer acest aspect).

Masina este servisata corect. “Defectele” sunt scrise in anunt pentru a informa persoanele interesate inainte de vizionare.

Multumesc!"



Verifica masina cu un expert.

 Daca tin cont de expresia "cand vrei sa-ti cumperi bijuterii, nu te du la zidar", recomand cu caldura serviciile unui expert privind achizitia unui auto sh.
Sunt persoane care pot sa evalueze d.p.d.v. Tehnic masina, cu vizita la service, ridicat pe elevator, citire coduri eroare etc. Unii pot furniza si un raport scris.
Incercati sa gasiti proprietari care cunosc istoricul service (dovedit cu acte) + facturi la reparatiile facute.
Gata! Ma retrag. Vorba multa nu e buna :)
E un subiect mare, il abordam si mai tarziu :)

Aveti grija ce cumparati! Vreti sa stati prin service-uri sau sa va bucurati de viata ? :)
Cu bine,

Comments